Menu Sluit menu

Voorbereid op gesprek bij je zorgverlener

16 november 2022

Tijdens een consultatie krijgt u veel info. Vaak gaat het over zaken waar u niet zo vertrouwd mee bent.

Het is de taak van onze zorgverleners om patiënten duidelijke info te geven. Maar een patiënt heeft zelf ook een grote rol in het gesprek. Het is belangrijk om vragen te (durven) stellen, om goed aan te geven wat voor u belangrijk is tijdens de behandeling of in de toekomst, …

Daarom organiseert AZ Turnhout een campagne over patiëntenparticipatie.

Kaartjes voor patiënten die op consultatie komen

Op maandag 21 november 2022 start onze campagneweek. Patiënten die op raadpleging komen, krijgen een kaartje in de inkomhal of aan de inschrijvingen. Met dit kaartje willen we patiënten aanmoedigen om hun gesprek voor te bereiden in de wachtzaal.

Bekijk voorbeelden van veelgestelde vragen aan onze artsen.

20 tips voor patiënten - van de vzw patiënt empowerment

Vervolg op de hospitalisatieafdelingen

Ook aan patiënten die opgenomen zijn in ons ziekenhuis, willen we extra hulpmiddelen geven om zich voor te bereiden op gesprekken met de arts en andere zorgverleners.

Daarom maakten we ook kaartjes voor de hospitalisatiediensten. Daar waar de campagne op de poli’s ongeveer een week zal lopen, zullen we de kaartjes op de verpleegeenheden continu blijven aanbieden.

0 resultaten

Geen resultaten voor "", probeer opnieuw te zoeken.